Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2613
Творів: 47584
Рецензій: 92428

Наша кнопка

Код:



Рецензії

В раціоні цигарки та кава

(Рецензія на твір: Il ne t'aime pas, автор: Михайло Карповий)

© Маріанна Малина, 08-07-2008
Є декілька слабуватих, неточних рим:
«Колінах — годинник»
«ніжність— лишилось»
«кімнаті — заплатить»
«ранки — коханка»
Мало образності. Мало порівнянь.
Не зрозуміло чому:
«Будь, як миша». Скребтися? Як на початку вірша?
Є вдалі місця:
«І незмінне, як фізична стала» — порівняння сподобалося.
Жаль, що більше порівнянь немає.
Щось на кшталт:
« гірка, як образа, кава» чи «обридлі, як зради, сигарети» (або щось оригінальніше) не стало б на заваді.
А так, як якийсь репортаж, а не вірш: «На недельку, до второго, я уехал в Комарово»
В цілому вірш непоганий, незважаючи на технічні негаразди. Тільки дуже сумний. Можна сказати, повна «безнадьога», чимось скидається на жалісно-сопливі жіночі віршики «про любов» десь так у років 15- 20 (це ви, мабуть, вдало «вжилися» в образ).
В кінці натяк на динаміку:
Майже восьма. Тихо у кімнаті.
„Я самотня.
Він за це заплатить.”
Але думка не розвинута. І прямо скажу, не в’яжеться з початком.(бо характер героїні мрійливо-пасивний).

А рядок : «В раціоні сигарети, кава»
Можна легко замінити на «В раціоні цигарки та кава»

Маріанно, та я все це розумію. Я навіть згоден. Але тим не менше - дякую щиро за цікаві уривки.

© Михайло Карповий, 08-07-2008

Шановний Михайло!
Трохи про образність:

Образність дуже близька до порівнянь. Це — те що викликає «образ», уявну картинку. Не завжди раціональну, але завжди емоційну.

Взагалі, чим більше образів використовує людина в мові, навіть усній, тим цікавіше її слухати.

Приклади образності з Гаку:

ключ журавлів єдиний, що може відкрити небо..
© andriy д.м.

Ключ журавлів «відмикає» небо; небо в цьому випадку — закриті двері.

невміння уміння в косу запліта,
у зашморгу тиск...
© andriy д.м.

Невміння уміння тут уявляється, як стрічка.

я знову молитви мільярдам богів
тримаю в руці
© andriy д.м.

Молитви уявляються — як книга, чи сувій.

Ще приклад образності:

Ти хочеш травиці? Тримай повну душу полину!
Ще трошки фіалки , шипшини з пасльону вінок,
Лаванди, братКІВ, в карафці сон-трав гільйотину
© Roksolana

Душа, уявляється торбиною, сон трава — смертю.

Мій принце, нап’ємося мужності,
Осядем терпіннями дужими
І вип’ємо щастя навпіл!
І зібгане люттю золото,
Що словом солоним просолене
Розсиплеться на друзки
© Roksolana

Мужність — напій, щастя теж напій. А як гарно — «зібгане люттю золото», як використаний шматок паперу, тут виникає ціла низка асоціацій «словом солоним просолене» — теж ціла низка образів: слово — сіль, одночасно — і солоне і гірке і те, без чого неможливо жити.
Ще:

Я малюю життя червоною фарбою
По чорному полі.
Червоне розбризкується
плямами крові
На шорсткому асфальті душі –
То лишається слід від розчавленої
довіри.

Довіра — розчавлена, як жива істота.
Душа — це шорсткий асфальт
Червона фарба — кров.
Життя — можна малювати.

Немає слів, «як», «мовби», але порівняння — є. Душа порівнюється з асфальтом, Фарба з кров’ю і т. д.

Завдяки образам у поезії з’являється глибина, неоднозначність, саме це НМД, а не тільки рима, відрізняє поезію від прози. Можна висловитися так: поезія — це концентрована проза.
З повагою М.М.


© Маріанна Малина, 08-07-2008

Шановний Михайло!
А вам не здається, що ви до себе присікуєтеся?:)))
Все і так зрозуміло.
М.М.

© Маріанна Малина, 08-07-2008

Робота над помилками: "Жінка вирішує покінчити з "мрійливою пасивністю" і взяти щось поміняти." - "Жінка вирішує покінчити з "мрійливою пасивністю" і щось поміняти."

"Тому замінити одне на друге, звичайно, і можна і легко" - "звичайно, можна легко".

"А перелічення в вираз "в раціоні..."" - "в виразі".

© Михайло Карповий, 08-07-2008

Маріанно, дякую за рецензію.

Цікаво, що найперший рецензент (Олесь) теж звернув увагу на неточні рими в цьому вірші. Вони ще називаються асонансними. В асонансах присутня певна співзвучність закінчень слів. Так, в "колінах-годинник" ця співзвучність досягається за рахунок повтору "н" і близкості приголосних "к" і "х", в "ніжність-залишилось" - шиплячих "ж" і "ш" та м'яких "сть" і "сь", "кімнаті-заплатить" - м'яке "ть", "ранки - коханка" - "нк". Мені асонансні рими подобаються. Я вважаю, що це скоріше плюс, ніж мінус.

Питання про образність я торкатись не хотів би, бо це одне із найскладніших питань в поетиці. Я не можу стверджувати, що я до кінця з ним розібрався, тому і не хочу залазити в ці матерії.

А щодо порівнянь, то я їх не вважаю таким вже важливим елементом поезії. Це особливість авторського (мого) стилю, якщо хочете. Якщо чесно, то мене надмірна кількість усіх цих "як", "немов", "наче" в деяких віршах дратує. Тобто, я не проти порівнянь в принципі, але я користуюсь їми, дійсно, нечасто.

"Будь, як миша" - звичайно, маються на увазі усталені вирази, такі, як "сидіти тихо, як мишка". І, звичайно ж, може таке бути, що не всі читачі подібні вирази чули. Так що це дійсно я недопрацював. А те, що ви помітили, як миша зв'язує початок і кінець твору, говорить про вашу уважність. За що мій вам респект.

В цілому вірш непоганий, незважаючи на технічні негаразди. Тільки дуже сумний. Можна сказати, повна «безнадьога», чимось скидається на жалісно-сопливі жіночі віршики «про любов» десь так у років 15- 20 (це ви, мабуть, вдало «вжилися» в образ).

Я знаю декілька жінок, у яких все зовні виглядає, начебто, окей: чоловік, квартира, машина, і т.д. Але всередині вони глибоко нещасні. Самотні. Вірш, власне, про них. Додам, що їм не 15-20 років, а десь в два рази більше.

Те, що "він за це заплатить" не в'яжеться з рештою - то так і повинно бути. Це закінчення є несподіванним для мене самого, і в той же час воно логічне. Жінка вирішує покінчити з "мрійливою пасивністю" і взяти щось поміняти. Які будуть її подальші дії, я не знаю. Можливо, напишу продовження, тоді це буде першою частиною якогось більшого твору.

Нарешті, "сигарети" - це настільки ж українське слово, як і "цигарки". Тому замінити одне на друге, звичайно, і можна і легко, але не бачу в цьому великого смислу. Якщо сказати "в раціоні цигарки та кава", то це звучить так, немов крім цигарок та кави героїня нічого не споживає. А перелічення в вираз "в раціоні сигарети, кава" має на увазі, що після сигарет і кави ідуть іще якісь речі, тобто це неповний список. Тобто, сигарети і кава є важливою складовою раціону, але раціон ними не обмежується. Десь так.

З повагою,

© Михайло Карповий, 08-07-2008

  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.5966169834137 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати

День Соборності України
Вітаємо всіх з днем Соборності! Бажаємо нашій державі незламності, непохитності, витримки та величчі! …
Українські традиції та звичаї
Друзі! На сайті “Онлайн Криївка” є дуже цікава добірка книг про українські традиції та звичаї. …
Графічний роман “Серед овець”
Графічний роман Корешкова Олександра «Серед овець», можна було б сміливо віднести до антиутопії, як …
Добірка художньої літератури козацької доби
Друзі! В інтернет-крамниці “Онлайн Криївка” представлена цікава добірка художньої літератури …