Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2710
Творів: 52097
Рецензій: 96321

Наша кнопка

Код:



Рецензії

[ Без назви ]

(Рецензія на твір: , автор: )

© Андрій Шерстюк (46.219.202.—), 21-07-2025
Цей текст — наче надірване покривало на порозі дому, де ніхто вже не живе, але все ще пахне чимось дуже твоїм. Катерина Омельченко пише не стільки про війну, скільки про людину у війні — у миттєвості, що змінює людину назавжди, але не має для цього ні спецефектів, ні навіть підсвітки. Усе тихо, аж тисне вуха. Місто не кричить, воно вичахло — в ньому живе той, хто не зміг виїхати, і той, хто не зміг не повернутись. І серед цього вистояного болю — дівчина. Жива, тиха, щільна, як пізнє молоко. Не героїня, не символ, не кричущий плакат, а просто одна людина, яка не встигла не жити.

Катерина працює дуже чесно. Вона не намагається взяти масштабом чи розмахом — вона тримається ближче до землі, до того самого рівня, на якому розгортаються головні трагедії життя. Її Донбас — не ідея, не фон, не карта воєнних дій, а хата. Точніше, те, що лишилось від хати. І те, що тягне додому навіть тоді, коли від дому вже нічого не лишилось. У цьому тексті немає жодного несправжнього слова. Він весь — із реальних рук, зі справжньої мерзлоти, з бетонного пилу, що вже не вибивається з речей, навіть якщо їх прати двічі.

Тут пам’ять не повертається — вона лишається. Кров не з’являється, але все одно просочується. А любов — не сюжетний поворот, а єдина причина досі дихати. Бо якби не вона, все це давно вже могло б закінчитись. І водночас любов у цьому тексті — не порятунок. Це щось складніше. Щось таке, що не дає ні втекти, ні зникнути. Це — обов’язок, як світло в кватирці, яке треба лишати, навіть якщо більше ніхто не прийде.

Те, що написала Катерина, — не розповідь. Це стан. Його не можна переказати. Його треба прожити. Як зиму без батарей, як дорогу додому, якої немає. І кожне речення тут — не стільки крок, скільки підтвердження того, що йти є куди. Навіть якщо точку прибуття давно зруйнували. Людина, яка читає цей текст, мимоволі стискає плечі — не від страху, а тому що в повітрі вже пахне першим мінусом.

Омельченко не драматизує. Вона просто показує, що болить. І не своє — а наше. І це «наше» — навіть не патріотизм, а спільна втрата, яка не потребує слів. Просто лунає, як тиша у вивітреному під’їзді. І коли ця дівчина сидить на підвіконні, коли вона варить каву, коли вона згадує — вона в цей час не говорить. Але весь текст — це те, що в цей момент говорить її мовчання.

Це проза, яка не пише себе на згадку, а на виріст. Бо вона про те, що не мине, навіть якщо ми дуже постараємось. Вона про жінку, яка не чекала війни, але не втекла. Про дім, якого не стало, але який досі існує в пам’яті запахів. Про зв’язки, що тривають після обриву. І про війну, яка відбувається не в окопі, а між словами. Там, де просто людина. Просто жива. Просто не забула.
  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 1.4630808830261 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати

Погляд на світ через призму пародії.
«Прометей поміж грудей» – тільки ця провокативна назва збірки чого варта! І це не натяк, це те, про …
День Соборності України
Вітаємо всіх з днем Соборності! Бажаємо нашій державі незламності, непохитності, витримки та величчі! …
Українські традиції та звичаї
Друзі! На сайті “Онлайн Криївка” є дуже цікава добірка книг про українські традиції та звичаї. …
Графічний роман “Серед овець”
Графічний роман Корешкова Олександра «Серед овець», можна було б сміливо віднести до антиутопії, як …